My wallet in danger!!!! - Reisverslag uit Pushkar, India van MinouHeel - WaarBenJij.nu My wallet in danger!!!! - Reisverslag uit Pushkar, India van MinouHeel - WaarBenJij.nu

My wallet in danger!!!!

Blijf op de hoogte en volg

11 Maart 2014 | India, Pushkar

Eenmaal aangekomen in Jaipur dacht ik meteen, dit gaat het niet worden. Na een heftige busreis, ja mijn hele lichaam werd in de kleine kabine heen en weer geslingerd, was ik nog niet klaar voor een vieze en drukke stad. Ik besloot toch bij mn oude plan te blijven en naar het shop wahalla Pushkar te gaan. Het was opzich al een opgave om de local bus te vinden, want ja ze denken allemaal dat ik een dure, luxe bus met ac prefereer. Ik heb omdehand echt een hekel aan ac en een local bus is veel goedkoper en leuker. Bij het busstation was iedereen heel behulpzaam, zelf al spraken ze geen engels, dus vond ik al snel de bus naar Ajmer, waar ik kon overstappen op een bus naar Pushkar.
Aangekomen in Pushkar was ik moe en hongerig, want ontbijt is er een beetje bij ingeschoten. Gelukkig stond er iemand van een hotel die me een kamer aanbood voor 250 roepie met badkamer. Ik dacht: Yes die is voor mij!!!! Ik zei: Hmmm... ik kan even kijken en dan zie ik wel. De kamer was eenvoudig maar ik vond het prima. En ik kreeg ontbijt.
Toen ik ik een beetje ben rond gaan kijken, wat er te doen en te zien valt. Je kunt er veel winkeltjes zien en leuke dingen kopen en dat is het wel weer een beetje.
In de middag ben ik ook nog opgelicht, of zo voelde ik me. Ik was zo gefrusteerd!!!! Ik ging kijken bij het meer, aangezien daar een soort ceremonie aan de hand was. Er kwam gelijk een man naar me toe en hij gaf me uitleg van de ceremonie en we deden een soort ritueel, waar ik vrij weinig van begrijp. Maar familie, jullie hebben vanaf nu geluk!!!
Anyway, aan het einde vroeg hij om 500 a 1000 roepie, ik dacht maar dat is de deal niet. Ik heb hier helemaal niet om gevraagd en zo boeiend was het niet. Ik had maar iets van 150 roepie bij me dus gaf dat, en de man was wel een beetje teleurgesteld. Moet je maar meteen zeggen dat het geld kost!!!! Hij zei dat het naar het goede doel zou gaan, vond het alleen een beetje jammer dat ik het niet uit mezelf kan geven maar dat het me werd opgedrongen. Daar leer je ook wel weer van.
Verder heb ik lekker gewinkeld en niet veel beleefd. Wel heb ik een heel leuk zwitser stel ontmoet waar ik een dag me heb opgetrokken. Ze reisde met hun dochtertje van 3 door India, zo gaaf. We hebben lekker zitten kletsen over vanalles en om het meer gelopen, kortom een gezellige dag met veel lol.
Dat was dan mijn o zo interessante Pushkar avontuur!!!! Op naar Delhi!!!

  • 26 Maart 2014 - 23:27

    Tonny De Vries:

    Eindelijk heb ik je waarbenje nu- site gekregen en gelezen! Wat een belevenissen meis! Geweldig om te lezen..! Ik ben net 2 weken terug uit Mexico waar ik heerlijk met Marit heb kunnen bijkletsen, knuffelen en een geweldige tijd heb gehad! Leuk dat je toch steeds ook weer mensen ontmoet waarmee je kan optrekken! Het is een bijzondere reis hoor, die je maakt! Mooie ervaringen, die niemand je meer kan afpakken..
    Ga lekker door met ontdekken, en ik kijk nu al uit naar je volgende bericht! Genieten!! Lieve groetjes,
    Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pushkar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2014

My wallet in danger!!!!

15 Februari 2014

Kamelen tot festival

13 Februari 2014

On my way to Rajastan

05 Februari 2014

Mumbai

29 Januari 2014

Om Beach

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1054
Totaal aantal bezoekers 3654

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: