Don't worry, be Hampi!! - Reisverslag uit Hampi, India van MinouHeel - WaarBenJij.nu Don't worry, be Hampi!! - Reisverslag uit Hampi, India van MinouHeel - WaarBenJij.nu

Don't worry, be Hampi!!

Blijf op de hoogte en volg

25 Januari 2014 | India, Hampi

Dit zie je op vele T-shirts in dit backpackers ord. Ik kan je vertellen dat bij Hampi zijn, ook ziek zijn hoort. Net zo als zovele ben ik hier ziek geworden, kortom ik heb twee dagen bij het guesthouse gezeten en niks gedaan... Mijn roommates waren gelukkig heel lief en zorgzaam voor me! Toen ik eindelijk weer wat kon doen ben ik naar de andere kant van de rivier gegaan, met als doel te gaan shoppen. Dit kwam er natuurlijk niet van. Onderweg kwam ik iemand tegen met wie ik naar een tempel ben geweest en een hike heb gedaan. We zijn via enorme rotsen en lange trappen naar een tempel gelopen. Het uitzicht was prachtig, we konden de hele omgeving zien, overal waren rotsen en heuvels met daar tussen rijstvelden en palmbomen. Na de hike zijn we lekker gaan eten bij de Manga Three, waar we een groep mensen ontmoeten. Die avond zijn we naar de Sunset point gegaan, alleen toen we boven waren was de zon al onder helaas...
De volgende dag zijn ik en mn roommate vroeg opgestaan om naar de rivier te gaan, ze zeiden dat de tempel olifant zich daar elke dag ging wassen. Eenmaal aan de overkant hadden we een mooi plekje op de trappen veroverd. Maar de olifant liet wel erg lang op zich wachten. Na een tijdje vroegen we aan een indier of de olifant nog wel kwam, ja natuurlijk komt die nog! zei hij, over 10 minuten. Nou ik kan je vertellen na een half uur was hij er nog niet;) we besloten naar Hampi te gaan voor de tempeltour, en onderweg kwamen we dan toch de olifant tegen:D Hij was super lief en we hebben hem kunnen aaien en natuurlijk veel foto's gemaakt. De olifant ging uiteindelijk terug naar de tempel en zich dus niet wassen.
De tempeltour die we hebben gedaan was behoorlijk zwaar, we hadden namelijk het briljante idee om het op de fiets te doen. Tijdens het fietsen kwamen we erachter dat ze in India de meest rampzalige fietsen maken!! Het fietste echt voor geen meter, en dan moesten we heuvels op en af:S Maar uiteindelijk is het gelukt. De tempels waren erg mooi, maar op een gegeven moment hadden we het ook wel weer gezien, het is allemaal same, same but different. Aan het einde van de tour was het ook te warm om te fietsen.
Bij het guesthouse heb ik mijn tas gepakt voor de bus naar Gokarna. Voor het eerst in een sleeperbus geslapen, of naja geslapen... voor zover dat ging. Eenmaal aangekomen in Gokarna om 03.00 moesten we nog een andere bus nemen voordat we er echt waren. Om Gokarna in te komen werden onze tassen grondig onderzocht of er geen drugs in zat. Tijdens het wachten heb ik 5 andere leuke meiden ontmoet. Met 2 van hen heb ik een taxi gedeeld naar Om Beach, daar eenmaal aangekomen rond 04.00 was het pikke donker op het strand en alle guesthouses waren nog dicht. Kortom er zat niks anders op dan op het strand te gaan slapen, met een paar waakhonden erbij natuurlijk. In eerste instantie waren we een beetje bang voor de honden, maar uiteindelijk bleek dat ze ons alleen maar wouden beschermen. Toen er andere mensen langs liepen begonnen ze luidkeels te blaffen. Na even te hebben geslapen hebben ontbeten en een guesthouse gezocht. En nu is het lekker Zon, Zee en Strand

  • 25 Januari 2014 - 15:12

    Annegien:

    Hoi hoi,
    Wat een heerlijk leven als ik het zo hoor. Leuk dat je fijne mensen ontmoet!!! Ik begin langzaam maar zeker aan het idee te wennen dat je op reis bent! Veel plezier in Gokarna

  • 25 Januari 2014 - 19:43

    Simone:

    Ik geniet van je verhalen! Veel plezier
    dikker x en knuffel
    peter en simone

  • 25 Januari 2014 - 21:20

    Yvonne:

    Hoi Minou,
    Fijn om weer wat te lezen! Gaaf hoor, jouw verhalen!
    Ook fijn dat je steeds leuke mensen ontmoet!
    Geniet van alles in Gokarna!
    Xxx

  • 25 Januari 2014 - 21:45

    Hans:

    Hi lieve Minou, wat een spannende reis. Lijkt me behoorlijk vermoeiend, al die indrukken en vooral dat 's nachts reizen met een bus. De omgeving zal wel prachtig zijn, evenals het weer. Hier wordt het steeds kouder en ik overweeg de zonnebank. Geniet van je reis en al die bijzondere indrukken. Ben benieuwd naar je foto,s. Lieve groet en een kus van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Hampi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2014

My wallet in danger!!!!

15 Februari 2014

Kamelen tot festival

13 Februari 2014

On my way to Rajastan

05 Februari 2014

Mumbai

29 Januari 2014

Om Beach

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 3685

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: